Uus Covidi laine on tõstmas pead. Koole ja lasteaedasid on hakatud sulgema. Nakatumise rekordid on püstitatud. Mis aga juhtub majanduses üldisemalt?
Majandus on suures languses. Sellist langust ei ole olnud peale teist maailmasõda. Justkui tundub, et tegelikult midagi hullu ei ole aga reaalne mõju avaldubki tavakodanikule hiljem. Ettevõtete tradistsioonilised ärid on kokku kuivamas. Asukoha ärid on koondanud ja koondavad oma töötjaid järjest. Turism ja toitlustus on praktiliselt välja surnud sektor. Koondamine ja ebakindlus paneb ühiskonda vähem tarbima. See omakorda pärsib ettevõtete tulu ja ongi nokk kinni saba kinni olukord käes.
Nagu igas kriisis on nii võtjaid kui ka kaotajaid. Kuidas olla võtjatega ühes paadis? Tuleb kriitiliselt oma ärimudelid üle vaadata. Märksõna on digitaliseerumine. Ärid on vaja võimalikult kiirelt digitaliseerida. See tähendab, et on vaja protsessid kaardistada ja inimtööjõud võimalikult palju välja vahetada digiprotsesside vastu või siis viia protsessid digitaalseks. Viimase all pean silmas seda, et tööd on võimalik teha asukohast sõltumata. See tähendab, et inimesed ei pea töötegemiseks kuskile kindlasse kohta minema.
Mida see digitaliseerumine majandusele siis toob? Ärid muutuvad internetipõhiseks. Tooteid tellitakse ja ostetakse epoodidest. Teenused tellitakse koju. Ärilt ärile muutub olukord samuti. Ärid kes teenindavad teisi ärisi peavad oma tellimiskeskkonnad ja protsessid viima selliseks, et nende kliendid saaksid kõike online-s hallata.
Kes aga ei jõua kiiresti oma protsesse ümber ehitada on varem või hiljem suures kahjumis ja pikka pidu neile ennustada ei saa. Vanakool ei toimi enam ja kes on piisavat innovaatiline võib turgu võita hoogsalt.